Jak ważna jest wymiana rozrządu w Iveco Daily?
Rozrząd może być napędzany za pomocą łańcucha, kół zębatych lub paska. Ze względu na niskie koszty w procesie produkcyjnym, to ostatnie rozwiązanie cieszy się zdecydowanie największą popularnością. Właśnie te ruchome silnika charakteryzują się najkrótszą żywotnością. Dlatego też warto regularnie korzystać z serwisu w warsztacie samochodowym.
Dlaczego rozrząd jest tak ważnym układem w budowie pojazdów? Ponieważ odpowiada za sterowanie zaworami, które następnie gwarantują właściwy przepływ mieszanki przez cylindry, a także skuteczne opróżnianie z gazów spalinowych. Prawidłowo wyprofilowany wałek rozrządu zintegrowany jest z wałem korbowym. Dochodzi tutaj do przeniesienia siły napędowej na wałek bezpośrednio z wału korbowego.
Dlaczego należy wymieniać pasek rozrządu w Iveco Daily?
Pasek rozrządu wykonany jest z gumy, dlatego nie wykazuje odporności na oddziaływanie czynników pogodowych. Może więc rozciągać się do pewnego stopnia w zależności od aktualnego poziomu temperatury. Co więcej, obecnie produkowane jednostki napędowe wymagają wręcz perfekcyjnej i synchronicznej pracy tłoków w cylindrach. W przeciwnym razie dochodzi do przeskoczenia, a niekiedy nawet zerwania paska i w konsekwencji – zderzenia tłoków z zaworami.
Wytrzymałość paska rozrządu jest różna i zależy w głównej mierze od producenta oraz typu silnika. Eksperci podkreślają, jak ważne dla bezpiecznej jazdy są systematyczne wymiany omawianych elementów.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog